lørdag 27. desember 2008

Nyttårsforsetter

Trenger vi dem? Bruker vi dem? Eller er de bare fjas? Eller er det kanskje bare fordi det er tradisjon? Det er vanskelig å si, men en ting er sikkert de kan være veldig forskjellige. De kan være lette, vanskelige, morsomme, rare, personlige, gode, vonde, kjipe, sprø, uvanlige, vanlige, absurde og rett å slett dumme. Noen er vanskelige å holde, noen er enkle, noen er langsiktige andre er kortsiktige. Og ja, du skjønner poenget. Men så var det det da. Hvilke forsetter skal man ha? Skal man satse høyt eller skal man gå for noe man er sikker på å klare? Jeg går alltid for den siste, etter et par mislykkede forsøk i mine ”yngre dager”. Dette har resultert i en lang rekke av vellykkede og perfekt gjennomførte forsetter.


Store favoritter er sånne som:

- I år skal jeg spise enda mer sjokolade!

- I år skal jeg ikke slutte å røyke (noe jeg nesten sprakk på en gang, sluttet å røyke i 4 måneder, men kom til slutt til fornuft:)

- I år skal jeg begynne å klemme folk oftere.

- I år skal jeg begynne å si til folk at jeg er glad i dem oftere.


Dette er nyttårsforsetter som er en fryd å holde, som derimot er vanskelig å ikke holde. Dessuten så slipper du å starte det nye året med noe kjipt! Så til dere alle GODT NYTT ÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar